Ako správne komunikovať na Facebooku?

Hovorí sa, že kto nie je na Facebooku, ako keby ani neexistoval. Ak si to vezmeme z hľadiska online podnikania, tak tento výrok určite platí. Ale len to, že ste si na Facebooku vytvorili svoju biznis stránku, neznamená hneď, že ste vyhrali.

Slovenský Facebook

Posledné štatistiky hovoria, že na tejto najznámejšej sociálnej sieti je zaregistrovaných niečo cez 2 milióny Slovákov. To predstavuje pre vaše podnikanie množstvo potenciálnych návštevníkov alebo zákazníkov. Jediné, čo musíte urobiť pre ich oslovenie, je využiť vašu Facebook stránku naplno.

3 základné pravidlá pre každú stránku

Facebook je určený primárne na komunikáciu so zákazníkmi a ich zábavu. Preto sa nesnažte predávať vás produkt alebo službu priamo na Facebooku za každú cenu. Ešte sa to nikomu poriadne nepodarilo. Dajte vašim fanúšikom príťažlivý dôvod navštíviť váš web.

Sociálne médiá priniesli do marketingu jednu zaujímavosť, a to obojstrannú komunikáciu. Zatiaľ, čo pred pár rokmi komunikovali spoločnosti výlučne jednosmerne (napr. z TV alebo rádia smerom k zákazníkom), v dnešnej dobe môžu zákazníci komunikovať späť v podobe komentárov alebo správ. Preto by ste v žiadnom prípade(!) nemali mať zakázané písanie komentárov pod vašimi príspevkami na Facebooku.

Časy, kedy sa Social Media Manageri sústreďovali na získanie čo najväčšieho počtu fanúšikov, sú nenávratne späť. Facebook zobrazuje príspevky stránok približne 2 % vašich fanúšikov. Preto novodobou úlohou správcov stránok je vytvárať taký obsah, s ktorým budú ľudia interagovať, či už v podobe napísania komentáru, kliknutia na Páči sa mi to alebo zdieľania príspevku. Content is the king.

Ako vytvárať správny obsah

Nie je žiadnym tajomstvom, že ľudia na Facebooku najviac reagujú na pekné, oku lahodiace obrázky. V akýchkoľvek štatistikách vyhráva tento typ príspevkov nad ostatnými niekoľkonásobne. Preto, ak chcete zvýšiť váš engagement rate, dajte si záležať na správnom výbere obrázkov. Snažte sa v rámci možnosti vyhýbať fotobankám, vyzerajú veľmi umelo.

Mať pekný obrázok je dobrý základ, ale nezabúdajme na text. Tu platia rovnaké pravidlá, ako pri texte na webe všeobecne. Statusy píšte tak, ako keby ste ich písali pre žiakov siedmeho ročníka základnej školy. Používajte jednoduché, krátke vety. Dĺžka textu sa odporúča okolo 90 znakov. A nezabúdajte na call to action.

Ďalším dôležitým faktorom je čas. Svoje príspevky plánujte tak, aby zasiahla cieľovú skupinu, pre ktorú sú určené. Dbajte na správny výber dňa (napr. sobota je veľmi zlý deň na postovanie, ľudia si väčšinou užívajú deň voľna niekde mimo domova) a času (status o pol 1 ráno si veľa ľudí neprečíta, väčšina z nich už totiž spí, aj keď vy možno ešte nie).

Zlepšite si vašu Facebook komunikáciu

Dôkladná a efektívna komunikácia na Facebooku si vyžaduje kvalitný obsah, ktorý ľudí zaujme a s ktorým budú interagovať. Ak potrebujete pomôcť s tou vašou, neváhajte nás kontaktovať.
Chcem správne komunikovať na Facebooku

Máte záujem o podobné riešenie?

  • pomôžeme vám s vašou webovou stránkou, navrhneme, nasadíme na CMS
  • zoptimalizujeme pre webové prehliadače či mobilné zariadenia
  • navrhneme nový dizajn, UX, UI vašej webovej stránky
  • u nás máte responzívnu webovú stránku ako štandard, bez extra poplatkov
  • navrhneme a nasadíme online kampane, zoptimalizujeme kampane
  • pripravíme vám Facebook aplikácie, získame viac fanúšikov pre vašu stránku
  • pripravíme vám mobilnú webovú stránku, aplikáciu či dizajn

Máte záujem o niečo iné? Ozvite sa nám a navrhneme Vám vhodné riešenie!

+421 908 714 892
HORE