img

Facebook aplikácia nie je pre každého

Veľa krát sa nám stáva, že sa ozývajú rôzni ľudia a firmy, ktorí by mali záujem o facebook aplikáciu kvôli tomu, že je to “in” a pretože vidia, ako sa iným veľkým firmám darí mať desiatky tisíc fanúšikov. Predpokladajú, že keď investujú pár stovák (niektorí dokonca iba pár desiatok) do aplikácie, tak ich čaká to isté.

Čo je horšie, firmy si myslia, že je to najlepšia cesta ako získať nových zákazníkov. V takom prípade je načase si uvedomiť, že Facebook nie je predajné miesto. Ľudia sem nechodia riešiť obchod ani predaj, ale v prvom rade odpočívať, komunikovať, zistiť, čo je nové medzi priateľmi a sledovať, čo nové a záujímavé sa deje.

Preto sa snažíme vždy zdôrazniť, že fanúšik neznamená zákazník. V skutočnom svete, ktorý sa skrýva za pozlátkom reklamných ocenení a súťaží je realita často pre klienta sklamaním.

Stáva sa totiž, že po skončení úspešnej kampane síce počet likerov narastie, ale čo sa týka biznisu a nových zákaziek, na nich sa to nijako neprejaví. Klient čakal viac a často svoj cieľ nedefinoval už na začiatku jasne.

Získanú komunitu likerov však netreba odpísať, pre budovanie brandu a zvýšenie povedomia o značke sú nezanedbateľným základným kameňom. S komunitou však treba komunikovať, venovať sa jej a robiť to správne, o tom ale v ďalšom blogu 🙂

Tých najvernejších fanúšikov získate svojím prístupom nielen na facebooku, ale v každom komunikačnom kanáli, na to pozor. Ak vás bude zákazník ľúbiť, dá vám svoj lajk rád a ešte radšej bude čítať váš post o novinkách vo firme, zdieľať fotku z vášho zákulisia, či sledovať video z firemných úletov. Stále to však neznamená, že si automaticky kúpi každý váš produkt, s ktorým vyjdete na trh.

Ak aj vy rozmýšlate nad facebook aplikáciou, je potrebné si uvedomiť:

  • aký je môj cieľ, koľko chcem získať fanúšikov a ako s nimi bude potom pracovať
  • či, ako a koľko chcem získať nových zákazníkov
  • či chcem budovať brand
  • či chcem byť priekopníkom, ľudom priniesť niečo nové, užitočné (viac o Addvertising neskôr)
  • alebo chcem ľudí zabaviť a mám tie najhoršie virálne úmysly

Cieľ si musíte určiť sami, s riešením vám radi pomôžeme my 🙂
Ozvite sa nám

cenová ponuka

Máte záujem o naše služby? Pošlite nám správu a ozveme sa

Ak potrebujete v prvom kole presnejšiu cenovú ponuku, pošlite nám, prosím, obšírnejšie zadanie

Pošlite nám správu

Ozveme sa do 24 hodín

Máte podrobné zadanie?

Pošlite nám ho emailom