img

Nové pravidlá Facebook súťaží

Facebook vypustil v utorok večer informáciu o zmenách pravidiel týkajúcich sa súťaží. Mnohým malým firmám určite odlahlo, keď zistili, že súťaže v rámci statusu, kde sa dá ľahko zapojiť či už lajkovaním alebo komentovaním, už nie sú proti pravidlám.

Možno sa aj mnoho digitálnych agentúr alebo “facebook agentúr” zľaklo, že prídu o biznis. A možno to tak aj sčasti bude. Viem si predstaviť, že menšie eshopy alebo malé firmy už nebudú využívať aplikácie tretích strán a platiť za ich výrobu stovky alebo tisíce eur a jednoducho si súťaž urobia sami cez status a ušetria peniaze na iné marketingové aktivity.
Treba si ale uvedomiť, že všetko má dve strany. Síce si budú môcť jednoduchú súťaž už urobiť sami, ale stratia zároveň aj niektoré výhody, ktoré Facebook aplikácie prinášajú:

  • V statusovej súťaži nie je možné podmieniť vstup do súťaže lajknutím Facebook stránky. Tým pádom môžu prísť o nových fanúšikov. A je známe, hlavne pri slovenských firmách, že sa pretekajú, ktorá má fanúšikov najviac.
  • Stratia možnosť získať nové emaily, ktoré môžu slúžiť na email marketing alebo rozosielanie newsletterov a podobne. Niekedy sa vám do súťaže zapojí aj 1 000, 2 000, 10 000 ľudí a to je bohatý zoznam nových emailov a kontaktov.
  • Každá facebook aplikácia (teda u nás rozhodne) má administráciu, databázu zapojených ľudí s údajmi ako meno, pohlavie, email a pod. Tento zoznam sa dá ľahko exportnúť do excelu pre účely ich mailového systému na newslettre napríklad. Rovnako sa ľahko dá priamo v administrácii uskutočniť žrebovanie víťaza. Tých výhod aj nevýhod je určite viac. Hlavne, keď časovú os firmy zaplavia súťaže a na nástenke môžu vzniknúť rôzne rozbroje alebo pocit, že ste v nejakej lotérii, môžu sa rozšíriť rôzne kupčenia o lajky a podobne alebo sa rozšíriť zas viac “facebook mafia”.

Každopádne, tieto statusové súťaže nenahradia dnes tak obľubené fotosúťaže, videosúťaže, rôzne kvízy alebo animované hry. Bude zaujímavé aj pre nás sledovať, ako sa dopyt po súťažných aplikáciach zmení ☺

Dnes si už jednoduchú aplikáciu dokážete zriadiť u agentúr za pár stoviek a výsledok môže byť oveľa prínosnejší ako statusová súťaž. Minimálne v tom, že budete mať nových fanúšikov a ich emailové adresy a váš fanúšik nebude mať pocit na vašej stránke, že je v nejakej pochybnej lotérii.

cenová ponuka

Máte záujem o naše služby? Pošlite nám správu a ozveme sa

Ak potrebujete v prvom kole presnejšiu cenovú ponuku, pošlite nám, prosím, obšírnejšie zadanie

Pošlite nám správu

Ozveme sa do 24 hodín

Máte podrobné zadanie?

Pošlite nám ho emailom