O Facebooku a boostovaní

Mnoho marketérov sa doteraz nerozhodlo pre boostovanie svojich facebookových príspevkov. To je ale chyba. Veľmi dobre vieme, že kúzelný organický zásah je stále náročnejšie dosiahnuť a bez investovania do reklamy sa váš obsah iba ťažko dostane k rozumnému počtu ľudí.

Správna otázka by teda mala skôr znieť: čo boostnuť a čo nie?

   1. Trochu testovania nezaškodí

Kým sa rozhodnete či daný post boostovať alebo nie, určite stojí za to ho vypustiť do sveta len tak, nech si chvíľu “žije vlastným životom”. Áno, hneď v úvode sme si povedali, že organický reach je hudbou minulosti, ale tu si skôr vieme otestovať prvotné reakcie svojho publika. Ide hlavne o negatívne feedbacky. Nie je asi nič nepríjemnejšie ako riešiť krízové situácie na sociálnych sieťach, keď ste to už odpálili naplno vďaka boostu.

Promovanie nevhodných príspevkov sa okrem negatívneho feedbacku odráža aj na navýšení nákladov, ktoré iba vytvárajú negatívnu reklamu a akumulujú ďalšie a ďalšie negatívne reakcie.

   2. Crème de la Crème

Ak máte za sebou skusenosti, ktoré vaše posty najlepšie performovali v minulosti, je vhodné sa nad nimi zamyslieť. Čo stálo za ich úspechom? Ktoré z nich mali najviac komentárov či sharov? Práve share je najhodnotnejšou odozvou, lebo prináša váš príspevok pre ďalšie publikum. Že to neviete ešte takto odhadnút? Nevadí. Pozrite sa na to, čo robí vaša konkurencia. Ak sa nenachádza inšpirácia tam, alebo nemáte chuť sa iba opakovať, skúste niečo jemne odlišné, ale zaujímavé a neopozerané.

   3. “Boost me baby one more time”

Správnym trikom, ktorý sa oplatí vyskúšať, je aj boostovanie síce starších, ale úspešných a aktuálnych príspevkov. Veď s malou pomocou môžu opäť ožiť a pritiahnuť ďalšie publikum.

   4. Porušujte (isté) pravidlá

Niekto múdry povedal, že pravidlá sú tu na to, aby sa porušovali. No dobre. Možno nie všetky, ale tuto máme aj pádne argumenty 🙂 Pridávanie príspevkov v dobe, keď je vaše publikum aktívne, dáva logiku. Každý už o tom počul, aj vaša konkurencia. Ale “kričať vtedy, keď všetci kričia” nemá zmysel, nebude vás nikto počúvať. Preto stojí za to risknúť a postovať a promovať príspevky s menším, aj niekoľkohodiným predstihom.

   5. Vedieť čo, ako, ale hlavne komu

Dôležité je tiež bližšie vyšpecifikovať vašu cieľovku. Zo štatistík vašich fanúšikov viete, v akej sú vekovej kategórií, aké sú ich záujmy alebo kde sa nachádzajú. Správne cielenie so sebou prináša väčší úspech vašich postov a menej negatívnych feedbackov.

+ Skúšajte nové formáty

Aj Facebook je len biznis, ktorý rád skúša nové veci a implementuje nové formáty. No aby mali úspech, musia ich ľudia poznať a používať. Práve vtedy sa aj sám správa trochu “milosrdnejšie” a tlačí príspevky aj organicky. Skúšajte teda aj vy! Ísť vo svete sociálnych médií s trendami je dnes nutnosť.

O tom, čo sa kde zvrtne v prostredí sociálnych médií, sa dozviete aj od nás 🙂

Potrebujem pomôcť s Facebook marketingom

Máte záujem o podobné riešenie?

  • pomôžeme vám s vašou webovou stránkou, navrhneme, nasadíme na CMS
  • zoptimalizujeme pre webové prehliadače či mobilné zariadenia
  • navrhneme nový dizajn, UX, UI vašej webovej stránky
  • u nás máte responzívnu webovú stránku ako štandard, bez extra poplatkov
  • navrhneme a nasadíme online kampane, zoptimalizujeme kampane
  • pripravíme vám Facebook aplikácie, získame viac fanúšikov pre vašu stránku
  • pripravíme vám mobilnú webovú stránku, aplikáciu či dizajn

Máte záujem o niečo iné? Ozvite sa nám a navrhneme Vám vhodné riešenie!

+421 908 714 892
HORE