Pripraviť, zacieliť a predať!

Ako dobre poznáte svojich zákazníkov a čo o nich vlastne viete? Na koho komunikujete a komu ponúkate váš produkt? Poznať cieľovú skupinu je v online prostredí rovnako dôležité ako v offline. Facebook navštívi denne 81 % Slovákov vo veku od 12 do 26 rokov. To predstavuje obrovské množstvo potenciálnych zákazníkov. Najskôr si však musíte nájsť publikum.

Naučte sa orientovať v sociálnych sieťach

Digitálnu kampaň nestačí len vytvoriť a spustiť, omnoho dôležitejšie je sledovať jej vývoj a upravovať ju na základe získaných výsledkov. Anlýza dát je veľmi podstatnou a neoddeliteľnou súčasťou administrácie vašich stránok. Nástrojov, ktoré môžete využiť je mnoho. Facebook insights sú základ, no dnes si už môžete zadarmo urobiť vlastný komplexný prehľad, vyexportovaním dát priamo z vašej Facebook stránky. Okrem toho existuje množstvo externých nástrojov, ktoré umožňujú zbierať viac informácií o vašich fanúšikoch, než ponúka samotný Facebook.

Prispôsobte sa pravidlám a zmenám

Ako už všetci určite viete, začiatkom roka upravil Facebook zobrazovanie „produktových príspevkov“. Z toho vyplýva, že ak neplatíte, status z vašej stránky uvidia tak 2% fanúšikov. A aj keď už máte post zapromovaný, neznamená to, že sa zobrazí relevantnej cieľovej skupine. Vašou úlohou je preto zabezpečiť odovzdanie posolstva, čo najpresnejšie vyfiltrovanému publiku.

 Reklamy na Facebooku môžete cieliť podľa:

  • krajiny
  • veku
  • jazyka
  • pohlavia
  • vzdelania
  • rodinného stavu
  • narodenín
  • záujmov
  • miest (NOVINKA!)

Zistite presnú lokáciu užívateľov

Od apríla ponúka Facebook novú možnosť cielenia reklamy podľa miest. Vďaka tomu, nebudú musieť inzerenti zbytočne oslovovať široké masy. Chcete aby sa vaša reklama dostala k ženám, ktoré žijú len v Bratislave, zaujímajú sa o zdravý životný štýl a o týždeň budú mať narodeniny? V rozhraní cielenia reklám si zvolíte cielenie podľa miesta a zadáte PSČ. Reklamu dokáže Facebook zacieliť maximálne na 250 miest a 2 500 poštových smerovacích čísel.

Vypracujte stratégiu na základe stalkingu

Okrem analýzy vašich vlastných stránok, odporúčame, pre ešte konkrétnejšie cielenie, sledovať aj tie konkurenčné. Väčšinu Facebook stránok spravujú agentúry, ktoré majú tiež svoju pracovnú dobu. Po jej skončení totiž výrazne klesá pridávanie príspevkov a komunikácia s fanúšikmi zo strany administrátora. Preto, akonáhle konkurencia v komunikácii poľaví, čo býva zväčša po 17:00 hod., začnite postovať. Vy sa tak vyhnete konkurenčnému času a získate výhodu v možnosti reagovať na príspevky konkurencie.

Influenceri, ktorí ovplyvňujú verejnú mienku u konkurencie, sa dajú využiť aj v prospech vašej značky. Pri detailnejšej analýze ich aktivity na Facebooku, je možné určiť, ktoré témy obľubujú a „šiť im príspevky na mieru“, alebo konkrétne na nich zacieliť reklamu.

Zostaňte v online obraze

Nie vždy platí pre každú stránku a cieľovú skupinu to isté. Preto vyskúšajte, v ktorú hodinu sú vaši fanúšikovia najaktívnejší. Testujte postovanie cez víkendy a rôzne príspevky porovnávajte s vašimi, no aj s konkurenčnými. Sledujte digitálne trendy, štatistiky, prieskumy, a samozrejme čítajte náš blog.
Potrebujem pomoc s cielením

Máte záujem o podobné riešenie?

  • pomôžeme vám s vašou webovou stránkou, navrhneme, nasadíme na CMS
  • zoptimalizujeme pre webové prehliadače či mobilné zariadenia
  • navrhneme nový dizajn, UX, UI vašej webovej stránky
  • u nás máte responzívnu webovú stránku ako štandard, bez extra poplatkov
  • navrhneme a nasadíme online kampane, zoptimalizujeme kampane
  • pripravíme vám Facebook aplikácie, získame viac fanúšikov pre vašu stránku
  • pripravíme vám mobilnú webovú stránku, aplikáciu či dizajn

Máte záujem o niečo iné? Ozvite sa nám a navrhneme Vám vhodné riešenie!

+421 908 714 892
HORE