img

Promo posty na Facebooku? Zaplaťte!

Facebook tento týždeň priniesol ďalšiu zmenu, ktorá sa dotkne firemných facebook stránok, ktoré predávajú nejaký tovar alebo služby. Ak používate svoju stránku na Facebooku okrem iného na promovanie, od januára 2015 si za túto „službu“ budete musieť povinne zaplatiť.

Facebook sa to snaží vysvetliť tým, že chce ľuďom dať viac relevantného obsahu a menej reklamných postov. Odvoláva sa na používateľov, ktorí čím ďalej tým menej vidia posty od svojich známych a priateľov a toto je cesta ako im vyhovieť. Nám je jasné, že Facebook skôr ako záujmy užívateľov, háji záujmy svoje a snaží sa ešte viac zarobiť na reklamách.

Ako ďalej? Čo nás čaká od januára 2015?
Posty budu prechádzať kontrolou a ak Facebook vyhodnotí, že váš post je reklamný, bude sa zobrazovať iba vtedy, ak si za zobrazenie zaplatíte. Zmena teda platí za organický obsah.
Rovnako sa to bude týkať postov, ktoré informujú a nabádajú ľudí na rôzne akcie či zľavy a posty, ktoré používajú ten istý obsah ako pri platenej reklame. Majitelia stránok a marketéri teda budú musieť nájsť nový/ďalší spôsob, ako využiť Facebook stránky a posty na promovanie, a pritom neporušiť tieto pravidlá.
Reklamných formátov sa to netýka, keďže tie spoplatnené už sú.

Čo so starými postami?
Zmeny začnú platiť od januára 2015. Dovtedy dáva Facebook firmám a marketérom čas, aby všetok reklamný obsah zo stránky vymazali a upravili aj svoje dopredu navrhnuté plány postov, aby už neporušovali tieto nové pravidlá. Ak stránky pravidlá porušovať budú, Facebook zníži dosah všetkých organických postov danej stránky.

Túto zmenu zo strany Facebooku radíme medzi ďalší nezmysel. Skôr máme za to, že ľudia lajkujú určité stránky preto, aby mali aktuále info o danej značke, jeho akcie či zľavy, alebo info o nových produktoch. Facebook sa tvári, že ľudia chcú o firmách vedieť skôr viac obsahu, viac z vnútra spoločnosti ako reklamy, s čím nesúhlasíme. Takto fanúšikovia pravdepodobne prídu o aktuálne vychytávky. Je už len na šikovnosti marketérov, ako sa popasujú s novou výzvou. Tak či onak, náklady na Facebook spoločnostiam zase raz narastú.

cenová ponuka

Máte záujem o naše služby? Pošlite nám správu a ozveme sa

Ak potrebujete v prvom kole presnejšiu cenovú ponuku, pošlite nám, prosím, obšírnejšie zadanie

Pošlite nám správu

Ozveme sa do 24 hodín

Máte podrobné zadanie?

Pošlite nám ho emailom