Blog

Google Analytics – kľúč k dôležitým informáciám o vašom webe

Určite vás v spojitosti s vaším webom napadá množstvo otázok. Medzi tie najdôležitejšie určite patria: Kto sú jeho návštevníci? Ako sa na web dostali? Koľko z nich úspešne (ale aj neúspešne) nákupilo v eshope? Práve…

Určite vás v spojitosti s vaším webom napadá množstvo otázok. Medzi tie najdôležitejšie určite patria: Kto sú jeho návštevníci? Ako sa na web dostali? Koľko z nich úspešne (ale aj neúspešne) nákupilo v eshope? Práve odpovede na tieto a mnohé ďalšie otázky vám poskytne free nástroj Google Analytics od spoločnosti Google. Tento nástroj vám po prihlásení sa do systému a vložení vygenerovaného kódu do zdroja webstránky môže získať množstvo zaujímavých informácií.

Návštevníci vaši každodenní

Je nielen zaujímavé, ale hlavne prospešné pre ďalšie plánovanie a upravovanie komunikácie, poznať návštevníkov vašej webstránky. Vďaka informáciám z Google Analytics sa môžete napríklad dozvedieť:

Kto sú a odkiaľ prichádzajú

Návštevníci sa k vášmu webu mohli dostať rôznymi cestami ako je napríklad priame zadanie webu do prehliadača, organické vyhľadávanie, prostredníctvom platenej reklamy, porovnávačov cien a pod. Rovnako môžete sledovať, v akom čase máte najvyššiu návštevnosť, či vašu stránku navštívili na počítači alebo mobile, alebo dokonca aký mali operačný systém. Všetky tieto informácie sa budú hodiť k optimalizovaniu vašej stránky.

Kde u vás trávia čas a na čo klikajú

Ktoré informácie sú pre návštevníkov užitočné a naopak, ktoré ignorujú alebo sa k nim nikdy nepreklikajú? Aj pomocou týchto dát viete vysvetliť, ako sa návštevníci pohybuju v štruktúre vášho webu. Niektoré prekliky totiž môžu pôsobiť mätúco a keď sa návštevníci nedostanú k hľadanej veci, web opúšťajú.

Odkiaľ odchádzajú z vašej stránky

Povedzme si pravdu, nie z každého návštevníka stránky sa automaticky stáva váš  zákazník. Niektorí ju opustia hneď bez kliknutia na jediný odkaz (okamžité odchody), iní sa rozhodnú odísť napríklad z vyplneného košíka. Ak sa takéto prípady stávajú opakovane, možno je na mieste pouvažovať nad zmenami, ktoré by mohli počet takýchto odchodov znížiť.

Aj Google AdWords

Ak rovnako používate reklamný nástroj od Google, návštevy získané touto cestou môžete ďalej analyzovať. Viete sa tak pozrieť viac “na zúbok” SEO – aké kľúčové slová návštevníkov k vašej stránke doviedli. Ak chcete mať čo najpodrobnejšie informácie, je vhodné si nastaviť časť E-commerce.

Google Analytics je veľmi užitočný nástroj, vďaka ktorému viete odhaliť a následne využiť potenciál vášho webu naplno. Nastavenie pokročilejších analýz, ako je zadanie cieľov konverzií (napríklad úspešný nákup v eshope či stiahnutie e-book) alebo detailnejšie sledovanie podstránok môže poskytnúť dáta, pomocou ktorých vytvoríte pre návštevníka dokonalé užívateľské prostredie a k ďalšej návšteve webu či nákupu sa rád vráti.

My sa Google Analytics zaoberáme profesionálne. Máme certifikát, a tak vám vieme sprístupniť a interpretovať rozsiahle informácie o vašom webe.

 

Pomoc s Google Analytics