Mali ste niekedy pri prezeraní webov či facebooku pocit, že vás niektoré bannery “prenasledujú”? Alebo vždy ukazujú práve tie knihy, topánky, kozmetiku (doplňte čokoľvek), ktoré ste si pozerali na niektorom e-shope? Takto v jednoduchosti funguje remarketing.
Presnejšie ide o cielenie reklám na ľudí, ktorí už vašu stránku navštívili a sú pridaní v remarketingovom zozname. Následne priamo im sa zobrazujú bannery, ktoré sú im šité na mieru.
Ešte dokonalejšia personalizácia
Vylepšenou verziou je tzv. dynamický marketing. V ňom si viete nastaviť nielen zobrazovanie všeobecných bannerov pre predošlých návštevníkov, ale dokonca je možné aby sa zobrazovala presná selekcia produktov, ktoré návštevník prezeral.
V skratke sa remarketing považuje za omnoho účinnejší ako len obyčajné PPC kampane z niekoľkych dôvodov:
- Oslovuje iba ľudí, ktorí váš web navštívili – pripomínanie v podobe banneru by ich mohlo nasmerovať k úspešnému nákupu.
- Návratnosť investícií do reklamy je vyššia – nekomunikujete k mase, ale ku konkrétnym návštevníkom, ktorých preferencie už poznáte. Máte aj vyššiu pravdepodobnosť, že nakoniec u vás aj nakúpia.
- Výhoda oproti konkurencii – v prípade že sa zákazník rozhoduje medzi viacerými predajcami a svoje rozhodnutie odloží na neskôr, vďaka pripomínaniu sa prostredníctvom bannerov môže voľba padnuť na vás.
Google ponúka funkciu remarketingu aj v rámci svojho reklamného systému AdWords. Jeho nastavenie je o čosi zložitejšie ako pri klasických kampaniach, ale výsledok stojí za to. Ak potrebujete ešte poradiť, sme tu :).