Remarketing – reklama šitá presne na mieru

Mali ste niekedy pri prezeraní webov či facebooku pocit, že vás niektoré bannery “prenasledujú”? Alebo vždy ukazujú práve tie knihy, topánky, kozmetiku (doplňte čokoľvek), ktoré ste si pozerali na niektorom e-shope? Takto v jednoduchosti funguje remarketing.

Presnejšie ide o cielenie reklám na ľudí, ktorí už vašu stránku navštívili a sú pridaní v remarketingovom zozname. Následne priamo im sa zobrazujú bannery, ktoré sú im šité na mieru.

Ešte dokonalejšia personalizácia

Vylepšenou verziou je tzv. dynamický marketing. V ňom si viete nastaviť nielen zobrazovanie všeobecných bannerov pre predošlých návštevníkov, ale dokonca je možné aby sa zobrazovala presná selekcia produktov, ktoré návštevník prezeral.

12576129_10204760160558155_1193664335_n12607172_10204760159358125_1383695713_n

V skratke sa remarketing považuje za omnoho účinnejší ako len obyčajné PPC kampane z niekoľkych dôvodov:

  1. Oslovuje iba ľudí, ktorí váš web navštívili – pripomínanie v podobe banneru by ich mohlo nasmerovať k úspešnému nákupu.
  2. Návratnosť investícií do reklamy je vyššia –  nekomunikujete k mase, ale ku konkrétnym návštevníkom, ktorých preferencie už poznáte. Máte aj vyššiu pravdepodobnosť, že nakoniec u vás aj nakúpia.
  3. Výhoda oproti konkurencii – v prípade že sa zákazník rozhoduje medzi viacerými predajcami a svoje rozhodnutie odloží na neskôr, vďaka pripomínaniu sa prostredníctvom bannerov môže voľba padnuť na vás.

Google ponúka funkciu remarketingu aj v rámci svojho reklamného systému AdWords. Jeho nastavenie je o čosi zložitejšie ako pri klasických kampaniach, ale výsledok stojí za to. Ak potrebujete ešte poradiť, sme tu :).

Potrebujem pomôcť s remarketingom

Grappastudio s.r.o.