Sociálne siete – buďte tam, kde je vaša cieľovka

Aj vaša firma určite vystupuje v online priestore. Využívanie klasickej online reklamy je známou aktivitou. Funguje ale jednosmerne, vašim potenciálnym zákazníkom posúvate informácie, ktoré by ich mali zaujať. Sociálne siete sú o inom. Ide o priestor na komunikáciu, tú obojsmernú. Nielen, že neustále prinášate informácie zo života vašej značky, ale aj sledujete odozvu, akú vo fanúšikoch vyvolávajú, až môžete postúpiť do roviny vytvárania vzťahov.

Takisto nemožno ľudí, ktorých vaša značka osloví, nazývať rovno zákazníkmi. Ide skôr o fanúšikov či followerov. Nikto nevraví, že práve vďaka dobre manažovaným sociálnym sieťam sa z vašich fanúšikov nestanú aj spokojní zákazníci 🙂 .

Máte obsah? Sem s ním!

Niektoré siete predstavujú v dnešnej dobe vyšší trend ako iné. Odpoveď na otázku, ktorú/ktoré z nich si vybrať je jednoduchá. Účelom každej sociálnej siete je komunikácia a zdieľanie obsahu s vašimi fanúšikmi, a preto by ste mali byť presne tam, kde sa nachádza vaša cieľová skupina. Čo sa toho obsahu týka, každá sociálna sieť má svoje špecifiká a vyžaduje si iný prístup.

Facebook

Na Slovensku si drží prvé miesto Facebook. K nemu asi netreba veľa toho povedať. Sieť Marka Zuckerberga je pre mnohé značky skvelým marketingovým nástrojom. V dnešnej dobe je ale prakticky nemožné dosahovať výsledky bez investovania prostriedkov. Prirodzene sa vaše príspevky objavia menej ako 10 % vašich fanúšikov, a tak sa boostovanie postov a využívanie nových foriem reklamy, ktoré sú menej opozerané (lead ads, canvas, carousel) stalo nevyhnutnosťou. Pre lepšiu orientáciu sme pre vás pripravili e-book, ktorý prináša všetko pre úspešnú fanpage.

facebook

Instagram

Pôvodne sociálna sieť výlučne určené pre mobilné zariadenia (doteraz nie je možné pridávať príspevky v desktopovej verzii) ponúka zdieľanie vizuálneho obsahu v podobe fotiek a videí. Obchodný model sa však prejavil aj v jeho prípade. Postupom času pribudli k obsahu používateľov aj reklamy a v dnešnej dobe ponúka aj špecializovaný profil pre značky. Po akvizícii siete Facebookom nie je ničím výnimočným, že promované príspevky je možné pridávať práve v prostredí Facebooku a fungujú na podobnom princípe.

Jedno majú spoločné – obraz predáva a v prípade Instagramu to platí stonásobne. Preto aj keď vás láka vložiť čo najviac textu o “výhodnej akcii, zľave či neopakovateľnej ponuke” priamo do obrazu, radšej sa nad tým poriadne zamyslite. V tomto prípade text tvorí “zlo”, ktoré patrí iba do popisu postu aj to v minimálnom množstve. Predsa len chcete fanúšika zaujať a vytvoriť si s ním pozitívny vzťah. Ten cestou hard sell-u nedosiahnete nikdy. Dôležité je aj používanie hashtagov (#), vďaka ktorým sa príspevky dajú neskôr jednoduchšie filtrovať.

Ak máte záujem sa ešte viac zoznámiť s Instagramom, pripravili sme pre vás e-book.

insta

Twitter

Máloktorá sociálna sieť asi mala taký problém sa presadiť a stať masovou na Slovensku ako Twitter. I keď jej podstata je jasná – nie je čas na dlhé príspevky, všetko nevyhnutné sa dá vyjadriť v 140 znakoch a pridať foto či link, kde je viac informácií. Kým Facebook a Instagram sú viac-menej “piesočkom pre každého”, v prípade Twitteru to neplatí. Ak vaša značka vystupuje v prostredí IT, inovácií či má záujem prekročiť hranice Slovenska, len vtedy dáva zmysel hľadať rovnako zmýšľajúcich followerov v jeho prostredí.

twitter

Pinterest

Ďalšia sociálna sieť, ktorá silne dbá na vizuálne vnemy. V jej prostredí si môžete vytvárať nástenky, nezáleží na tom či sú to inšpirácie na varenie alebo najnovšie fashion vychytávky. Nástenky jednotlivých užívateľov je možné followovať, či niektoré fotky pripnúť k vlastným nástenkám. Ak máte značku, ktorá ponúka zaujímavé fotky a inšpirácie pre svojich followerov, neváhajte a “pripínajte”.

pinterest

Snapchat

Sociálna sieť, ktorú je dôležitejšie zažiť ako pochopiť. Práve o zážitkoch a príbehoch je celá jej  podstata. Pridávanie fotiek a videí real-time (dĺžka max. 10s), ktorých životnosť je jedno prehratie (či v prípade My story 24 hodín) je zaujímavá pre značky, ktorých cieľovka je pomerne mladá (13-25 rokov) a zaujať ju teda nie je úplne najľahšie. Na druhej strane priestor pre kreativitu je široký. Keď to práve nevýjde, nič to. Veď všetko sa stratí za 24 hodín a autenticita záberov je v tomto prípade viac ako dokonalosť.

snapchat

Youtube/Vimeo

Tuto asi tiež netreba zbytočne plytvať slovami, keď ide o videá. Ak máte kvalitný obsah, váš kanál si určite svojich odberateľov nájde. Výzvou je napríklad vytváranie obsahu v spolupráci s vašimi followermi.

vimeo

Foursquare/Swarm

Asi v tomto jedinom prípade môžeme hovoriť, že užívateľmi týchto sietí sú vaši zákazníci či návštevníci. Pôvodne geolokačná aplikácia Foursquare si zachovala svoju funkciu – slúži ako návštevná kniha pre zdieľanie odporúčaní a zážitkov z rôznych lokácií. Jej mladšia sestra Swarm si vzala na starosť lokalizovanie priateľov na základe ich check-in-ov. Ak teda máte prevádzku, kamennú predajňu či biznis je možné sa dostať do povedomia nových návštevníkov práve pomocou tejto siete.

swarm

Na záver je nutné povedať – ľudia žijú svoje životy na sociálnych sieťach, a tak isto by tam mali žiť aj značky. Je jasné, že značka žije len keď je úspešná a predáva, ale na druhej strane obchod sa musí uskutočniť inde. Sociálne siete sú priestorom, kde si viete získať a udržiavať verných fanúšikov. Raz sa z nich nepochybne stanú aj zákazníci, ak k nim budete pristupovať s komunikáciou, ktorá zaujme, poteší, aktivizuje či zabaví. K nákupu je potom iba krôčik.

Potrebujem pomôcť s webom

Máte záujem o podobné riešenie?

  • pomôžeme vám s vašou webovou stránkou, navrhneme, nasadíme na CMS
  • zoptimalizujeme pre webové prehliadače či mobilné zariadenia
  • navrhneme nový dizajn, UX, UI vašej webovej stránky
  • u nás máte responzívnu webovú stránku ako štandard, bez extra poplatkov
  • navrhneme a nasadíme online kampane, zoptimalizujeme kampane
  • pripravíme vám Facebook aplikácie, získame viac fanúšikov pre vašu stránku
  • pripravíme vám mobilnú webovú stránku, aplikáciu či dizajn

Máte záujem o niečo iné? Ozvite sa nám a navrhneme Vám vhodné riešenie!

+421 908 714 892
HORE