Landing page vs. microsite

Landing page a microsite, microsite a landing page? Ak sa vám jazyk nezaplietol, stále môžete mať dojem, že to je len nadbytok pojmov pre jedno a to isté – akúsi samostatnú stránku. Nejaký (dokonca pomerne podstatný) rozdiel tu predsa len je.

Landing page – pozor, pristávame

Zadali ste stránku do prehliadača a to, kam ste sa dostali, nevyzerá ako ste čakali? Nevidíte menu, podstránky či kontakty, ale niečo sa od vás chce či ponúka? Áno, pristáli ste na landing page.

Za výhodu možno považovať fakt, že landing page je umiestnená pod rovnakou doménou ako zvyšok vašej stránky, a teda môže mať podobnú štruktúru či vzhľad. Ale jej účel je jednoduchý  – konverzia. Jednoznačne poviete, čo od návštevníka chcete a nekomplikujete to. Chcete, aby vám vyplnil formulár, prihlásil sa na odber newslettru, prezrel si nový produkt alebo iba lajkoval vašu Facebook page? Pokojne do toho! V jednoduchosti je krása a na toto landing page určite postačuje. Ďalším plusom je možnosť rýchlejšieho vyladenia stránky “k dokonalosti” napríklad pomocou A/B testingu.

Microsite – jedná kampaň vládne všetkému

Microsite je stránka, ktorá má samostatnú doménu a môže si tak žiť vlastným životom nezávisle od hlavného webu vašej spoločnosti. Ak voľba padne na ňu, je potrebné si uvedomiť niekoľko vecí:

  • pri microsite sa môžete vyhrať a vytvoriť štruktúrou aj dizajnom pôsobivú stránku pre špecifický produkt, radu produktov či službu,
  • microsite vie generovať vyššiu návštevnosť, avšak jedná sa o sezónnu záležitosť (často iba niekoľko mesiacov podľa trvania kampane),
  •  v tomto prípade musíte investovať do ďalšej voľnej domény s vhodným názvom. Nájsť správny a neobsadený názov môže byť zdĺhavejšie, ale má aj svoje výhody. Špecifický názov sa často lepšie pamätá a aj uvádza v iných materiáloch, kde svoju microsite promujete,
  • v rámci SEO je microsite lepšou voľbou. Pri vytvorení obsahovo kvalitných textov viete dosiahnuť slušný organický traffic,
  • je potrebné zvážiť návratnosť prostriedkov, ktoré zvyknú byť vyššie ako pri landing page.

Ktorá je tá pravá?

Ak máte jasne definovaný cieľ, aj na základe tohto krátkeho porovnania by ste sa mali správne rozhodnúť, či sa vami vyvolenou stane landing page alebo microsite. Keby ste predsa len mali pochybnosti či otázky, pomôžeme, poradíme 🙂 .

Potrebujem poradiť

Máte záujem o podobné riešenie?

  • pomôžeme vám s vašou webovou stránkou, navrhneme, nasadíme na CMS
  • zoptimalizujeme pre webové prehliadače či mobilné zariadenia
  • navrhneme nový dizajn, UX, UI vašej webovej stránky
  • u nás máte responzívnu webovú stránku ako štandard, bez extra poplatkov
  • navrhneme a nasadíme online kampane, zoptimalizujeme kampane
  • pripravíme vám Facebook aplikácie, získame viac fanúšikov pre vašu stránku
  • pripravíme vám mobilnú webovú stránku, aplikáciu či dizajn

Máte záujem o niečo iné? Ozvite sa nám a navrhneme Vám vhodné riešenie!

+421 908 714 892
HORE