Content marketing alebo obsahový marketing je v súčasnosti veľmi využívaný. Viete prečo? Lebo naozaj funguje a nestojí vás skoro nič! Pochopili to úspešné svetové spoločnosti (Coca Cola, Microsoft, Pepsi, Red Bull …) a o chvíľu to pochopíte aj vy.
Content marketing môžeme definovať ako spôsob šírenia informácií, pri ktorom sa firma snaží vyvolať dojem odborníka v danej problematike. Vďaka relevantným článkom, ktoré poskytuje svojej cieľovej skupine, si však nebuduje len dobré meno. Content marketing má viacero viditeľných výhod:
Tieto plusy si budete môcť užívať až vtedy, keď pochopíte ako vytvárať kvalitný obsah. Podstatou content marketingu nie je šírenie bezduchých informácií. Nezabúdajte, že v tomto prípade ide o obojstrannú komunikáciu. Publiku musíte dať preto presne to, čo v danej chvíli potrebuje. Len tak sa môžete posunúť ďalej.
1) Všetko pekne po lopate – skúste sa vžiť do kože vášho zákazníka a napíšte článok tak, aby ho čo najrýchlejšie pochopil. Žiadne komplikované frázy či slovné spojenia. Ak vám publikum nebude rozumieť, nebude s vami strácať čas.
2) Nenúťte ho k nákupu – do článku sa snažte zakomponovať čo najviac dobrých rád a tipov. Nepokúšajte sa zákazníkovi nanútiť svoje produkty. Ak zacíti, že celá vaša snaha smeruje len k predaju, zrejme ho už viackrát neuvidíte.
3) Blog – zriaďte si miesto, kde budete svoje príspevky uverejňovať a kde sa bude môcť dostať každý.
4) Naháňajte si feedbacky – s blogovaním úzko súvisí aj spôsob, ako spätne získate feedbacky od čitateľov. Sociálne siete preto nepodceňujte. Je to najľahšia cesta ako s nimi ostať v kontakte.
5) Rozvrh – nesnažte sa písať len vtedy, keď vás “nakopne múza”. Rozplánujte si prácu tak, aby sa novinky na vašom blogu objavovali v pravidelných intervaloch. Pre začiatok postačí aj dvojtýždenný rozvrh.
Tak do toho!