Používať alebo nepoužívať email v marketingových aktivitách vašej firmy? To je vážne hlúpa otázka. Zasielanie noviniek či ponúk prostredníctvom newslettrov predstavuje jeden z najjednoduchších spôsobov ako zasiahnuť existujúcich, ako aj potenciálnych zákazníkov. Správna otázka preto znie: ako to robiť čo najefektívnejšie?
Štandardne na Slovensku využívajú newsletter rôzne e-shopy. Pri nákupe či záujme o nejakú výhodu, napríklad vo forme zľavového kupónu, sa zákazník veľmi rád zaregistruje k odberu. To však neznamená, že ak nevlastníte e-shop, nie je to nič pre vás. Pristupujte k emailu ako k výkonnému nástroju – lacno a jednoducho oslovíte publikum, ktoré má záujem “počúvať”. Informovať môžete o čomkoľvek – nielen akcie a novinky v ponúkaných produktoch či službách, ale aj “zákulisné” informácie či odporúčania. Preto možnosť zaregistrovať sa k odberu newslettru by sa mala určite nachádzať na vašej webovej stránke, napríklad v časti, kde zákazník očakáva vaše kontaktné údaje.
Za kóšer považujeme ak odberateľovi pri prihlasovaní oznámite, ako často ho plánujete prostredníctvom emailu kontaktovať. Určite to nie je potrebné prehánať, ale pravidelnosť je veľmi zásadným prvkom. Týždenný či mesačný newsletter nikoho neprinutí zrušiť odoberanie, ak navyše ponúka hodnotný obsah. Ten by mal byť jasne štrukturovaný a obsahovať prekliky na vašu webovú stránku k jednotlivým ponukám či viac informáciám. Rovnako je potrebné výstižne formulovať predmet mailu, lebo on často rozhoduje o tom, či zákazník email otvorí a dostane sa k jeho obsahu.
Existuje hneď niekoľko výhod, vďaka ktorým by ste sa mali rozhodnúť pre prevádzkovateľov email marketingových služieb. Nie je to len koniec manuálneho rozosielania mailov. Takéto masívne a nerozvážne posielanie má za následok, že váše emaily pôsobia ako spam a ihneď končia na blacklistoch.
Ďalším výstupom sú aj štatistiky, ktoré tieto služby generujú. Vďaka nim viete sledovať výsledky jednotlivých emailov, a tak zhodnotiť úspešnosť pre váš biznis. Na výber máte zahraničné, ako aj slovenské spoločnosti. MailChimp je napríklad veľmi vhodný pre začínajúce a malé spoločnosti, pretože poskytuje svoje služby aj vo verzii zadarmo – do 2 000 odberateľov a 12 000 odoslaných mailov mesačne. Sami sa rozhodnite, ktorý systém ponúka pre vaše potreby najvhodnejšie podmienky a cenu.
Často sa stáva, že si nie ste úplne istí, ako správne formulovať ponuky pre vašich zákazníkov alebo v akom čase odosielať emaily s ponukou. Vtedy je na mieste aj v prípade emailov pristúpiť k A/B testingu. Ide o vyčlenenie si dvoch rôznych skupín v rámci vašich odberateľov a tých následne osloviť odlišne – pozmeniť predmet mailu, obsah či čas zaslania. Štatistiky o úspešnosti získané zo systému vám napomôžu k vytvoreniu si najefektívnejšej podoby vášho newslettru.
V rámci digitálneho marketingu je zasielanie emailov silnou a prehliadanou možnosťou ako komunikovať s “už nalomenými” zákazníkmi. Využite ju preto naplno a nechajte si nami poradiť, ako postupovať vo vašom konkrétnom príklade.