Landing page a microsite, microsite a landing page? Ak sa vám jazyk nezaplietol, stále môžete mať dojem, že to je len nadbytok pojmov pre jedno a to isté – akúsi samostatnú stránku. Nejaký (dokonca pomerne podstatný) rozdiel tu predsa len je.
Zadali ste stránku do prehliadača a to, kam ste sa dostali, nevyzerá ako ste čakali? Nevidíte menu, podstránky či kontakty, ale niečo sa od vás chce či ponúka? Áno, pristáli ste na landing page.
Za výhodu možno považovať fakt, že landing page je umiestnená pod rovnakou doménou ako zvyšok vašej stránky, a teda môže mať podobnú štruktúru či vzhľad. Ale jej účel je jednoduchý – konverzia. Jednoznačne poviete, čo od návštevníka chcete a nekomplikujete to. Chcete, aby vám vyplnil formulár, prihlásil sa na odber newslettru, prezrel si nový produkt alebo iba lajkoval vašu Facebook page? Pokojne do toho! V jednoduchosti je krása a na toto landing page určite postačuje. Ďalším plusom je možnosť rýchlejšieho vyladenia stránky “k dokonalosti” napríklad pomocou A/B testingu.
Microsite je stránka, ktorá má samostatnú doménu a môže si tak žiť vlastným životom nezávisle od hlavného webu vašej spoločnosti. Ak voľba padne na ňu, je potrebné si uvedomiť niekoľko vecí:
Ak máte jasne definovaný cieľ, aj na základe tohto krátkeho porovnania by ste sa mali správne rozhodnúť, či sa vami vyvolenou stane landing page alebo microsite. Keby ste predsa len mali pochybnosti či otázky, pomôžeme, poradíme 🙂 .