Pay Per Click reklama sa najčastejšie spája so sociálnou sieťou Facebook alebo službou Adwords od firmy Google, o ktorej si v dnešnom blogposte povieme viac.
Google Adwords je veľmi účinný reklamný systém z dielne internetového giganta Google založený na systéme Pay Per Click. Aj vďaka vyše jednej miliardy vyhľadávaní denne, je Google Adwords číslo 1 reklamná platforma na svete. Okrem výrazu PPC sa taktiež môžete stretnúť s pomenovaním Search Engine Marketing alebo platené vyhľadávanie, čo sú synonymá.
Zakaždým, keď niekto hľadá konkrétny výraz na stránke Google, systém mu vo výsledkoch automatický zobrazí reklamu, ktorá zodpovedá zadaným kľúčovým slovám. Poradie reklám sa určuje na základe určenej maximálnej ceny ochotnej zaplatiť za jeden klik. Ak užívateľ klikne na reklamu, inzerentovi sa stiahne nastavená suma za jeden klik.
K vytvoreniu Adwords kampane potrebujete najskôr užívateľský účet. Ak ho už máte, môžete vytvoriť kampaň. Zvoľte si názov, cielenie a denný rozpočet. Následne si vytvoríte reklamu, ktorá pozostáva z titulku (25 znakov), www adresy a dvoch krátkych textov (každý po 35 znakov). V ďalšom kroku si nastavíte kľúčové slová a vaša reklama je hotová.
Častou chybou Adwords kampaní je zle nastavená cieľová stránka, čiže landing page, čo je stránka, kam príde návštevník po kliknutí na vašu PPC reklamu. Väčšina inzerentov zadáva ako cieľovú stránku svoju úvodnú stránku, čo je chyba. Ak cielite na kľúčové slová, povedzme „lacné zimné pneumatiky“, pošlite potenciálneho zákazníka na podstránku, kde lacné zimné pneumatiky aj naozaj nájde.
Pri nastavovaní Google Adwords reklamy je veľmi dôležité nastaviť správne kľúčové slová. Tie si musíte určiť na základe vašej cieľovej skupiny tak, aby ste „hovorili ich rečou“. Ďalším dôležitým faktorom je vyhľadávanosť. Častou chybou je inzerovanie na vysokokonkurenčné slová, respektíve málo vyhľadávané slová. Dôkladná analýza kľúčových slov vám ušetrí nemalé financie.
Pri nastavovaní kampane je možné použiť aj tzv. voľnú zhodu. To znamená, že ak máte v nastavených kľúčových slovách diakritiku, Google zachytí rovnaké vyhľadávané slová aj bez diakritiky. Pre lepšie zacielenie kampane sa odporúča skloňovať kľúčové slová a taktiež pridávať množné čísla. Užívatelia predsa vyhľadávajú rôzne slovné spojenia, pričom aj skloňujú.
V Google Adwords je možné nastaviť aj tzv. negatívne frázy – sú to slová, pri ktorých sa daná reklama zobrazovať nemá. Nastavenie takýchto kľúčových slov vám ušetrí nemalé peniaze pri každej aktívnej kampani.
V Adwords kampani je možné nastaviť si denný rozpočet, mesačný rozpočet alebo zdieľaný rozpočet (jeden rozpočet rozdelený na viacero kampaní). Ideálny rozpočet si môžete vypočítať na základe vašich cieľov, ktoré chcete kampaňou dosiahnuť.
Príklad: Ak chcete denne dosiahnuť 1000 kliknutí a za jeden klik ste ochotný zaplatiť maximálne 10 centov, váš denný rozpočet by mal byť 100 €.
Aktívnu Adwords kampaň je potrebné neustále pozorovať. Sledujte inzeráty vašej konkurencie, pozície vašej a konkurenčnej reklamy, meňte texty inzerátov, upravujte cenu, poprípade doplňte ďalšie kľúčové slová. Jednotlivé kampane priebežne vyhodnocujte a optimalizujte.
My v Grappe sa okrem tvorbe web stránok aj online marketingu. Zameriavame sa najmä na návrh a správu PPC a CPC kampaní, či už na Google alebo Facebooku, search engine optimalizácii, email marketingu a online komunikácii. Ak hľadáte spoľahlivého partnera pre váš online biznis, neváhajte nás kontaktovať.